studia = praca?

obieram odpowiedni kierunek

Studiować czy pracować?


Czy kończąc studia i mając wymarzoną pracę mogę stać się kobietą niezależną
Dziś kontynuujemy temat wyboru kierunku na studiach.
Czy zawalałeś noce, by na następny dzień przygotować się do egzaminu? Czy podchodziłeś kilkakrotnie do egzaminu bo był tak trudny? Czy uczyłeś się 5 lat na studiach a teraz zasiadasz w gronie bezrobotnych? 
Raczej powinnam zapytać: Dlaczego po studiach nie można znaleźć pracy? i wreszcie: Czego uczą nas studia?
Studia powinny przygotować do przyszłego zawodu, tymczasem był taki przypadek, gdzie na stanowisko geodety chciał dostać się absolwent, jednej z prestiżowych uczelni w Polsce, nie znając podstaw geografii...  Jeśli można przemknąć się przez studia to jaką ważność ma ten głupi papierek, który jest wymagany przez niemalże każdego pracodawcę?

Być może studia stały się tak powszechne, że trudno jest znaleźć tych co ich nie skończyli. I może tu jest pies pogrzebany... Jeśli się nie uczyłeś to znaczy, że pracowałeś. A jak pracowałeś to znaczy, że masz większe doświadczenie od osoby, która skończyła studia. Jak masz większe doświadczenie w swoim fachu to masz większe szanse na zatrudnienie.

  

Co studiować, żeby znaleźć pracę


Według danych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, największe bezrobocie jest wśród absolwentów:
  • Turystyka i rekreacja – 19,9 proc.
  • Pedagogika – 10,3 proc.
  • Socjologia – 9,6 proc.
  • Prawo – 6,6 proc.
Natomiast najłatwiej jest znaleźć pracę osobom po studiach specjalistycznych - językowych lub technicznych. Czyli nasza bohaterka poprzedniego postu ma potencjalnie większe szanse na znalezienie pracy w swoim zawodzie.

Po co studiować?


Sprawdźmy jakie zdanie na temat studiów mają internauci. Na pytanie: Czy po studiach można znaleźć pracę? Odpowiadają:


Źródło: Sondaż, przeprowadzony przez serwis Praca.wp.pl





Aż 84% internautów uważa, że absolwenci szkół wyższych nie są przygotowani do zawodu! 
Zaledwie 16% osób biorących udział w głosowaniu jest zdania, że studia są potrzebne, by zwiększyć swoje kwalifikacje i przygotować studentów do pracy.

Obecnie człowiek ze studiami to normalka. Może 20 lat temu, gdzie w Polsce studiowało jedynie 400 tys osób było wyróżnionych. Dziś mamy ok 2 milionów studentów, a to oznacza, że rynek pracy jest bardziej wymagający.


Mnie nikt nie zmuszał, aby kończyć studia. Za magisterskie studia, zaoczne płaciłam sama. Ukończyłam Stosunki Międzynarodowe, specjalność: International Marketing. Wybrałam ten kierunek, ponieważ podobał mi się program studiów oraz podczas pracy jako Sekretarka w 2010 r. odkryłam, że świetnie sprawdziłabym się w branży marketing. Nie myliłam się. Nie żałuję, że skończyłam ten kierunek. Wierzę w to, że znajdę wymarzoną pracę, aby zrealizować swoje plany zawodowe.

Odpowiadając na pytanie postawione na początku, mogę odpowiedzieć: Tak, kończąc studia, mając wymarzoną pracę mam możliwość stać się kobietą niezależną finansowo. Dzięki temu, że zdobywam coraz więcej doświadczenia w swoim zawodzie mam w przyszłości, w swojej kieszeni wiedzę, doświadczenie zawodowe i praktykę co jest podstawą do otworzenia własnego biznesu. 

Alina.

Komentarze