Kobieta Niezależna

Kobieta Niezależna
Alina
Dla mnie Kobieta Niezależna to osoba, która świetnie potrafi zarządzać swoim czasem, wie co chce od życia i po prostu po to sięga.

Współczesne kobiety stają na czele firm, świetnie radzą sobie w kryzysowych sytuacjach, dynamicznie przystosowują się do zmieniających warunków i wreszcie głodne wrażeń sięgają po nowe wyzwania.


Niezależność finansowa



Najważniejsze to zdawać sobie sprawę z faktu, iż wybór naszej przyszłości finansowej zależy tylko i wyłącznie od nas samych.
  • Wybór nr 1 - zaakceptować to, że w świecie dużych pieniędzy nie ma dla Ciebie miejsca i zadowolić się comiesięcznym płaceniem rachunków oraz życiem na kredyt.
  • Wybór nr 2 - złożyć postanowienie i obmyślać plan: jak żyć pełnią życia i nigdy nie martwić się o pieniądze.
Znam kobiety, które dokonały wyboru nr 1. Dziś nie są szczęśliwe, mało tego często nie mają pojęcia jak wybrnąć z sytuacji w której się znalazły. Szukając odpowiedzi, coraz bardziej się dołują i myślą, że są na to skazane. Mieszkam z mężem już 20 lat. Traktuje mnie jak posługaczkę, zawsze czegoś żąda, poniża a nawet potrafi wypomnieć kromkę chleba... - Tak wygląda rzeczywistość.

Nie wychodzi się za mąż oczekując rozwodu, nie szuka się pracy z myślą, że się ją straci. Jednak niestety taka jest rzeczywistość. Gdy zaczynałam nową pracę, snułam plany na kolejne miesiące, lata. Po 2 miesiącach te plany legły w gruzach. Nie chcę być czarnowidzem, jednak życie nauczyło mnie, żeby zawsze być samodzielną. Nie liczyć na pomoc finansową od męża, rodziny, pracodawcy czy banku. Bo prędzej czy później możesz stać się dla nich ciężarem.

Kobiety, które dokonują wyboru nr 2 również nie miały łatwego życia. Nic nie przychodzi od razu tak łatwo. Jednak mamy tylko jedno życie i warto zaryzykować po to, by być szczęśliwym, spełnić swoje marzenia i być niezależną finansowo on nikogo.


Oszczędzam czas

 


Czas i chęci odgrywają bardzo istotny element. Dobre zarządzanie własnym czasem to podstawa. Ja podchodzę do tego tak: sama sobie jestem szefem i jeśli nie zrealizuje tego, co mam zaplanowane... No cóż noc zarwana. Nie ma litości, jeśli spóźnisz się z projektem, szef wyleje Cię z pracy. Podobnie jest z planowaniem własnego czasu. Wytrwałość i chęci to podstawa sukcesu:)
Jaka jest zwykle wymówka, jeśli czegoś nie zrobisz? - Nie mam czasu. Jeśli nie masz czasu na istotne dla samej siebie sprawy to znaczy, że przeznaczasz go na mniej istotne sprawy. Jak tego uniknąć?
  • wstawać wcześniej rano, lub kłaść się później,
  • zrezygnować z oglądania ulubionego serialu,
  • odłożyć sprawy mniej istotne na bok,
  • pilnować czasu przy przeglądaniu Internetu (czasem możemy się zagapić w komputer na 2 godziny a tak na prawdę nic ważnego nie robiliśmy),
  • szukać luk np. słuchać ważnego nagrania podczas gotowania.
Jest wiele innych pomysłów, wszystko zależy od tego jaki tryb życia prowadzimy. Oszczędność czasu i umiejętność zarządzania nim to podstawa do osiągania codziennie postawionych wyzwać. Dzień za drugim leci i nagle okazuje się, że dzięki tym codziennym zabiegom osiągnęliśmy jeden duży zamierzony cel:) 



Dążenie do bycia kobietą niezależną finansowo od nikogo to historia każdej kobiety z osobna. Nie chodzi o to, by naśladować postępowanie innych. Wręcz przeciwnie. Niestandardowe myślenie, odwaga, chęci i desperacja to jest to co może każdą z nas wyróżnić.

Alina.

Komentarze

  1. Dziewczeta dobry artykuł ! Justi wreszcie Alina się pokazała.Super! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry artykuł:) Trafia w dobre punkty. Sama też jestem na takiej drodze do niezależności w szeroko pojętym znaczeniu i różnie bywa. U mnie jest najgorzej z organizacją czasu. Wybrałam się nawet na kurs do jjpconsulting i mogę stwierdzić, że sporo mi to dało aczkolwiek muszę dalej dążyć do udoskonalenia swojego planu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo dobrze, cieszę się że się rozwijasz. Powodzenia na drodze do niezależności :)

      Usuń

Prześlij komentarz