Kreatywność się opłaca

kobieta niezalezna
Kreatywność w pracy

Kreatywność = przedsiębiorczość

 

W dzisiejszych czasach kreatywność zaczyna mieć coraz większe znaczenie, w szczególności na rynku pracy i w przedsiębiorczości. Co właściwie oznacza bycie kreatywną osobą?

 

  


Osoba kreatywna 

 

Na pewno jest to osoba posiadająca specyficzny tok myślenia, który umożliwia jej generowanie twórczych pomysłów. A więc jest to osoba, która posiada zdolności analityczne i umiejętności logicznego wnioskowania.
Jak taka umiejętność może sprawić, że dostaniemy wymarzoną pracę lub osiągniemy sukces prowadząc własny interes? 
Menedżerowie coraz bardziej uświadamiają sobie, że sukces przedsiębiorstwa w dużej mierze zależy od zasobów ludzkich. To oni tak naprawdę tworzą kulturę przedsiębiorstwa od wewnątrz, która jest widoczna dla osób z zewnątrz. Niezadowolony pracownik chętniej podzieli się informacjami na temat firmy w której pracuje, co bardzo często ma odzwierciedlenie w zyskach dla danej firmy. Bardzo często przedsiębiorcy nie zdają sobie sprawy z tego jak kultura wewnątrz ma wpływ na zyski. Zatrudnianie zespołu kreatywnych i pozytywnych liderów, którzy nie tylko będą inspirować innych pracowników, ale przede wszystkim dostosują się do szybkich zmian zachodzących na rynku ma ogromne znaczenie.

Rynek pracy 

 

Coraz częściej na rozmowach kwalifikacyjnych oprócz zwykłej rozmowy możemy spotkać się z różnymi etapami kwalifikacji, gdzie pracodawcy lub pracownik HR wymyślają nam nowe zadania, podczas których musimy wykazać się kreatywnością i innymi zdolnościami czy umiejętnościami. Powiem Wam szczerze, że ja nigdy nie wychodzę dobrze na takich testach. Szczególnie wtedy kiedy bardzo zależy mi na wygraniu procesu rekrutacji. Stres bierze górę. Natomiast lepiej sprawdzam się w prawdziwych sytuacjach, gdzie decyzję trzeba podjąć natychmiast.

Przedsiębiorczość 

 

A jakie znaczenie ma kreatywność w przedsiębiorczości? Okazuje się, że bardzo duże. Wdrażanie nowych produktów/usług na rynek albo modyfikowanie ich, wymaga niesztampowego myślenia oraz zdolności analitycznych. 
To nie jest tak, że kreatywnym trzeba się urodzić. Jest to proces, który należy rozwijać. Tak jak uczymy się np. nowego języka i powtarzamy słówka. Podobnie jest z kreatywnością. W obu przypadkach wynik zależy od zaangażowania
Nie mogę powiedzieć, że jestem wzorem do naśladowania. Sama biorę przykład z innych ludzi, którzy według mnie więcej osiągnęli. Jednak nie chcę być taką osobą, która ślepo podąża za tokiem myślenia ogółu.

Alina.

Komentarze

  1. oczywiście, że się opłaca ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście, kreatywność w przedsiębiorstwie to jak najbardziej pozytywna cecha, która może wpływać na jego sukces. Warto podkreślić, iż w każdym przedsiębiorstwie źródłem kreatywności są jego pracownicy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz