Małymi kroczkami zmierzam do celu

Kobieta Niezależna
Foto: Krynica Górska, 2013

Cel

Główną ideą do powstania naszego bloga jest chęć bycia kobietą niezależną finansowo. Wiele tematów z Siostrą poruszyłyśmy, teraz chciałabym powrócić do najważniejszego. Czy jestem konsekwentna w dążeniu do celu?


   

Konsekwencja w działaniu

Przez około 2,5 miesiąca pracowałam na stanowisku specjalista ds. marketingu. Po utracie pracy dostałam się na 2 miesięczne, bezpłatne praktyki w dziale pozycjonowania stron internetowych. Wiem, że powinnam szukać pracy, ale najważniejsze jest teraz dla mnie doświadczenie zawodowe i wiedza. Czytam gazety branżowe, pojawiam się na spotkaniach, staram się być na bieżąco z nowinkami marketingu w internecie. Jaki jest cel moich działań? Zdobyć wiedzę i cenne doświadczenie zawodowe.

Szara rzeczywistość

Parę dni temu byłam w pośredniaku. To była już moja trzecia wizyta. Pani w okienku twierdzi, że mając umowę o praktyki nie powinnam być zarejestrowana jako bezrobotna. No niestety z tego wniosek, że nasi urzędnicy są niedouczeni. Ustawa z dn. 17 lipca 2009 r. o praktykach absolwenckich mówi: Art.11, paragraf 2: umowa o praktykach absolwenckich nie stanowi przeszkody do nabycia oraz posiadania statusu bezrobotnego. Czyli z tego wniosek, że lepiej nie szukać na własną rękę praktyk i czekać aż Urząd Pracy coś znajdzie.
Kilka miesięcy temu byłam zarejestrowana jako bezrobotna i Pani w okienku odpowiedziała mi: "dla ludzi z wyższym wykształceniem nie ma pracy". To jest jakieś błędne koło.

Obserwując rynek pracy zauważyłam następującą kwestię. Obecnie brakuje na rynku pracy specjalistów z konkretnym doświadczeniem zawodowym i specjalizacją. Obojętnie czy to zawód murarz, krawiec, spawacz, piekarz. Jeśli jesteś specjalistą w konkretnej dziedzinie to znajdziesz pracę. Jeśli natomiast na studiach skończyłeś taki kierunek, który kończy większość młodych ludzi, znasz 1 język obcy albo wcale, nie jesteś specjalistą w konkretnej dziedzinie to znaczy, że nie jesteś konkurencyjny na rynku pracy. Łatwo można Cię zastąpić a co za tym idzie - mało zarabiasz. Po co tracić czas i szukać jakiejkolwiek pracy? Co Ci da ta praca? Czy nauczysz się nowych rzeczy czy będziesz przez 5 lat robił to samo? Są to bardzo ważne pytania. Warto znać na nie odpowiedź jeśli podpisujemy umowę o pracę. 
Na pytanie czy jestem konsekwentna w dążeniu do celu? odpowiadam z całą pewnością TAK.
Alina.

Komentarze