PRZEPIS NA UDANE ŚWIĘTA

Rodzina
Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia przypominają o roku poprzedzającym. Przynoszą również zadumę i niosą najważniejsze wartości dla nas. Czy jest ktoś, komu powinnismy okazać wdzięczność, zrozumienie, miłość, przeprosiny, wybaczenie?



SKŁADNIKI:


  • Szczypta wdzięczności
  • Mnóstwo miłości
  • Odrobina przeprosin
  • Wybaczenia co nie miara
  • Masa zrozumienia




SPOSÓB PRZYRZĄDZANIA:

Wdzięczność ✌

Dziękować za to co się ma tu i teraz, nie myśleć o tym co jest nieosiągalne lub czego obecnie nie ma, ponieważ na to wpływu nie mamy.

Łatwo jest podziękować losowi za to, że nam się poszczęściło. Być może wybrnęliśmy z kłopotów, być może powiodło nam się. Trudniej jest jednak podziękować za to już mamy i cieszyć się z każdej chwili. Dzieje się tak, ponieważ łatwo przyzwyczajamy się do tego co już mamy a tęsknimy za tym, czego nie mamy. Jednak gdyby ktoś lub coś odebrało nam to co mamy, byłoby nam smutno...

Miłość 

Dzielić się miłością, ile tylko się da...

Kiedy kochamy prawdziwie, dajemy tej osobie lub całej rodzinie poczucie bezpieczeństwa. Dajemy im wolność działania w zgodzie ze sobą, niż dostosowania się do naszych warunków, nakazów i ograniczeń. Nie oznacza to, że stajemy się ulegli czy przyzwalający na wszystko. Doradzamy, przedstawiamy argumenty, ustalamy granice i konsekwencje działań. Mimo wszystko kochamy 💞

Przeprosiny 

Przepraszać szczerze i z całego serca.

Co innego zrobić błąd, a co innego przyznać się do niego. Błędy się wybacza, bo ich źródłem jest błędny osąd naszego umysłu. Trudniej jednak jest wybaczyć błędy kierowane zła intencją, takie które winny usiłuje tuszować.
Prawdą jest to, że potrzeba siły charakteru aby przeprosić szczerze i przyznać się do winy. Wydaje mi się, że ludzie ze względu na brak poczucia bezpieczeństwa nie potrafią przepraszać. Obawiają się, że druga osoba odbierze to jako słabość albo będzie chciała wykorzystać ich dobroć. Często obawiają się co inni ludzie o nich pomyślą. Zazwyczaj potrafią usprawiedliwiać swoje złe zachowanie.
Przeprosiny są dla mnie osobiście bardzo ważne. Sumienie zje mnie od środka, jeśli jestem winna a nie przeprosiłam 😊

Wybaczenie 

Poznaj moją wielkoduszność.

Wraz z przeprosinami pojawia się wybaczenie, zrozumienie. Bardzo ważne jest aby mimo wszystko wybaczyć i odpuścić. Z własnego doświadczenia wiem, że jeśli nie odpuści się winnemu, ten ciężar zostaje w nas i możemy go nosić ze sobą latami, nawet nie zdążając sobie z tego sprawy. Po kilku, nawet kilkunastu latach powróci ze zdwojoną siła.

Zrozumienie 

Stosować koniecznie w parze z empatią. 

Łatwiej jest krytykować kogoś pomimo tego, że sami na dany temat mało wiemy, takie zachowanie śmierdzi mi buractwem... Gdzie jest więc szacunek do drugiej osoby? 
Priorytety jednej osoby są niczym dla innej. Jednak zrozumienie bliskiej nam osoby, jest tak samo ważne jak ta osoba jest ważna dla nas. Prawdziwą korzyścią ze zrozumienia drugiej osoby w przypadku konfliktu jest naprawa lub zmiana wzajemnych  stosunków na lepsze. Zamiast więc ciągłego rozdrapywania ran, wzajemne zrozumienie przybliża ludzi do siebie. 


Źli ludzie są nam potrzebni do tego, aby poczuć się dobrym. Można pomyśleć: ten człowiek jest zły, ponieważ mnie skrzywdził. Takie uczucia mogą stać się źródłem wrogości. Im bliższa była dla nas ta osoba, tym bardziej ja odpychamy. Przekonujemy siebie: sam jest sobie temu winien. Ja jestem "tym dobrym". To samo czuje ta druga osoba...
Przecież nikt z nas nie jest idealny. Każdy ma za sobą jakieś doświadczenia. Każdy z nas ma do opowiedzenia swoją historię. Mimo tego, że czasami staramy się odgradzać od innych, wciąż jesteśmy ulepieni z tej samej masy. 😉

Tak przygotowane Święta są wyśmienitą kwintesencja udanego roku. 

Alina.








Komentarze