SKUTECZNE PLANOWANIE

Co zamierzam dalej...
Planowanie

Mieszkam w mieszkaniu którego nie lubię, codziennie spotykam  sąsiada, którego pies zafajdał mi nie raz na wycieraczkę. Ich również nie lubię, a ten pies któregoś dnia zje trefną kiełbasę!
Wszystko jest do bani, nic mi się nie chcę, a to o czym marzę jest gdzieś daleko poza moim zasięgiem...


Chcę coś zrobić, zmienić ale nigdy na to nie mam czasu, bądź znajduję milion wymówek aby nie zaczynać. Myślę, któregoś dnia to zrobię. 
Zanim się obejrzę mija 5 lat, a ja znów powtórzę: któregoś dnia to zrobię? Bzdura!

Po co czekać, skoro już dziś wiem, że jeśli nic nie zrobię w tym kierunku to dalej będzie tak samo. 


  1. WYZNACZAM TRASĘ
Czyli plan krok po kroku co chcę zrobić i jak zamierzam to zrobić?

  • Co mi jest potrzebne do realizacji tego planu?
  • Być może muszę coś kupić? Ile pieniędzy na to przeznaczę? Skąd je wziąć? 
  • Być może muszę coś zrobić? Jak zamierzam to zrobić? Kiedy?

2. START
Zaczynam. Mam listę moich kroków, ułożoną w kolejce priorytetowej.

3. TERMIN
Wyznaczam terminy do każdego z tych kroków.

4. REALIZACJA
Teraz mam plan z terminarzem, mogę przejść do etapu realizacji!



Wydaje się to wszystko takie proste, lecz kiedy zadałam pytanie kilku znajomym:
- 'Co zamierzasz dalej?' być może zabrzmi to trywialnie, ale spotkałam się z odpowiedzią: 
- 'nie wiem czego chcę' lub
- 'coż... jest jak jest' lub
- 'wiem, co chcę robić, ale nie wiem jak to zrobić' lub
- 'chciałabym, ale nie dam rady...'

Być może stąd ta cała frustracja, zmieszanie, niechęć do wszystkiego, a w najgorszym przypadku depresja.

Zawsze staram się podążać z myślą, że jedyną osobą, która może coś zmienić w moim życiu jestem ja sama :)

Alina.

Komentarze