Niezależność finansowa

kobieta niezalezna
Alina i Justyna
Konsekwencja! Konsekwencja w działaniu to podstawa każdego sukcesu. Pomimo tego, iż niemalże cały swój czas poświęcamy realizacji naszego planu, nie zapomnimy o blogowaniu!
Dziś przypomnę o co walczymy!


Praca dla kogoś vs praca dla siebie


Od kilku miesięcy zauważyłam, że pracuję dla siebie samej. Mimo tego, iż wcześniej wykonywałam czyjeś polecenia, wiedziałam, że tak na prawdę robię to co ja chcę. Kilka lat temu odkryłam, że świetnie sprawdzę się w branży marketing, od tamtej pory robię wszystko by pracować w tej branży.
Obecnie sama sobie wyznaczam obowiązki i terminy realizacji.
Mogę wreszcie powiedzieć: tak, lubię swoją pracę:)

Nie chcę, żebyście mnie źle zrozumieli. Nie walczę o to, żeby lubić swoją pracę, czy aby pracować do emerytury. Ja chciałabym przejść na emeryturę najpóźniej w wieku 40 lat
(chyba że sama będę chciała dalej pracować, bo nic nie robienie jest jeszcze gorsze). Aby to jednak osiągnąć muszę teraz poświęcić dużo czasu i nie zbaczać ze wcześniej obranej ścieżki. 
Zamierzam tak pracować, żeby w przyszłości pieniądze mogły się mnożyć bez mojego udziału, a ja w tym czasie będę np. leżeć na plaży z zimnym drinkiem i parasolką:) 

Niezależnym finansowo jest się wtedy, gdy masz wystarczający dochód, aby pozwolić sobie na to by nie musieć pracować.

Czy mogę dziś pozwolić sobie na to, aby nie pracować? Może przez kilka miesięcy uda mi się przeżyć i co z tego? później i tak jestem w tym samym punkcie. 
Jeśli Twoja praca jest uzależniona od zleceń to oznacza tak naprawdę, że nie możesz pozwolić sobie na długi urlop na plaży. Jeśli jednorazowo zarobisz np 2000 zł i te pieniądze skonsumujesz to znów jesteś w punkcie wyjścia. Jeśli zarobisz 2000 zł i skonsumujesz np 1000 zł a drugie 1000 zł zainwestujesz to już mamy progress.

Co chwila pojawia się nowa szansa, powstaje nowy projekt, nowa firma, nowa marka. Na pewno nie przegapię żadnej okazji, żeby sprawdzić jak mogę zarobić.

Alina.

Komentarze